Důkazem je třeba video z Louisville v Kentucky, kde obchody otevřely už o půlnoci. I v tuto hodinu tam čekalo hodně lidí, a došlo tam dokonce ke rvačce.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

„Začalo to kvůli tomu, že někdo si chtěl něco koupit a jiný zákazník k tomu měl nevhodný komentář,“ uvedl autor videa, že někdy stačí opravdu málo.

Kromě půlnoci se některé obchody rozhodly otevřít už ve čtvrtek večer na Den díkůvzdání, aby získaly náskok před konkurencí.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Davy zákazníků se valily obchodem v Minnesotě. Zdroj: Reuters

Vypadá to, že letos se černý pátek opět vyplatí, protože jen od půlnoci do páté hodiny ranní utratili lidé podle Adobe Digital Index při nákupech na internetu miliardu dolarů. Podle agentury Reuters je to o 22 procent víc než loni.

Tradice nákupního dne se už před delší dobou ujala ve Velké Británii, kde si prodejci podle všeho po roce zase přijdou na své.

„Loni do našich obchodních center přišlo od pátku do neděle 800 tisíc lidí. Letos očekáváme podobný výsledek,“ řekla pro The Daily Telegraph šéfka marketingu center Westfield Myf Ryanová. Podle deníku však dost možná nakonec nastane oproti loňsku menší pokles, zřejmě zapříčiněný větším množstvím on-line nákupů.