Osmnáct podob jedné jediné ženy, osmnáct ideálů krásy. Britská online lékárna Superdrug Online Doctors vymyslela projekt s názvem „Pohledy na dokonalost“, v originále „Perceptions Of Perfection“.

Projekt má ukázat, jak moc se liší vnímání krásy v různých zemích. „Cílem tohoto projektu je lépe porozumět nereálným standardům vnímání krásy a také to, jak moc se liší požadavky na dokonalost ženy v různých zemích světa,“ uvedla společnost.

Zakořeněné pohledy na krásu mají podle autorů nápadu na ženy i muže dlouhodobý vliv. Grafici změnili na originální fotografii téměř vše, všímali si jak barvy a délky vlasů, tak i objemu hrudníku či barvy kůže.

Zatímco Španělům a Venezuelanům se podle fotografie líbí plnější tvary, v Itálii nebo Číně dávají přednost úzkému pasu i úzkým bokům.

Video

Proměny plnoštíhlé novinářky

Podobný experiment dříve vyzkoušela i novinářka americko-kolumbijského původu. Svoji fotografii rozeslala expertům na práci s Photoshopem do více než dvacítky států světa, aby změnili její image taktéž podle prototypu krásy v jejich zemi.