Jak vás napadlo udělat "rostoucí kolekci"?

Začalo to tak, že jsem objevila materiál v podobě netkané textilie - plsti, která má v sobě zatkané travní osivo a napadlo mě, že bych chtěla udělat věc, která je ve fázi procesu- není na ní ještě vidět výsledek.

To je krásná, ale složitá idea. Kde jste získala ten pravý materiál?

Při realizaci mi pomohla firma Mileta Hořice, vyvážející košiloviny, ta mi poskytla zbytkový materiál a pak jsem oslovila německou společnost Eurogreen, vyrábějící plsť obsahující travní semínka, která se právě používá k výsadbě umělých trávníků. 

S panem Větvičkou z Botanické zahrady v Praze jsem pomocí různě hnojených a zavlažovaných vzorků plsti vybrala ten nejvhodnější způsob pro realizaci. Pak jsem již nastříhané kusy oděvů a módních doplňků nechala zavlažovat v tropickém skleníku. Asi po čtrnácti dnech se vyrostlé části aplikovaly do hotového oblečení.

A výsledek?

Kabát vyrostl. Fáze dokončena. Moc bych si ale přála, aby tento proces jakéhosi vývoje pokračoval. Potěšilo by mě, kdyby se ty věci umístily někam do přírody, dále se zavlažovaly a jejich život pokračoval.

Nevnímám je jen jako efekt pro jednu přehlídku. Chtěla bych se dál věnovat práci s "živým" materiálem. Nebaví mě rutinní práce s tradičními materiály. Pro mě je v oblasti návrhářství a autorské tvorby důležitá inovace, nové nápady, nové směry. Jde mi o to dělat lidem radost a třeba je i motivovat k jinému způsobu myšlení.

Vraťme se k projektu Fashion Point, k soutěži Výtvarník sezóny? Co si myslíte o pořádání této akce?

Soutěž Výtvarník sezóny je součástí veletrhu Styl, pořádaného v Brně, ale mám pocit, že jde jen o okrajovou záležitost. Výtvarníkům není poskytnut dostatečný prostor, jde zde spíše o obchod a to je škoda.

Po prezentaci v Brně se přehlídky v příliš krátké době (během jednoho týdne) přesouvají do Prahy a autoři nemají mnoho času se připravit.

Co mi ještě vadí, je nedostatečná mediální podpora a výsledně tedy malá návštěvnost. Akce tohoto charakteru ještě nemají v Čechách tradici. Například v New Yorku, nebo Londýně, když probíhá Fashion week je vyprodáno. Veřejnost zajímá co se nosí a co jsou nejžhavější trendy.