"Nad Londýnem byla nízká oblačnost a viditelnost nic moc, ale určitě lepší než ta moje," žertoval slepý pilot v Newcastlu po úspěšném dokončení první etapy. "Šlo to dobře, i když jsem byl v komerčním letovém provozu vůbec poprvé."

"Před startem měl trochu obavy," přiznala pilotova mluvčí na letišti Biggin Hill v hrabství Kent v pondělí poté, co čtyřmístný letoun Piper Warrior zmizel za obzorem.

Pilotování podle přístrojů

"Je to ale tvrdý chlap a na ten pokus se dlouho těšil," dodala. S druhým pilotem se prý pečlivě připravovali a generálku si dali minulý týden, kdy celou Británii stihlo nepříznivé a velmi větrné počasí.

"V mracích a v noci létají všichni piloti naslepo, takže ten můj pokus nebude žádným zázrakem," bránil se Cunningham během příprav. "Nepilotujete podle toho, co vidíte, ale podle přístrojů."

Počítač na palubě piperu je napojen na všechny ukazatele na palubní desce a na zmáčknutí tlačítka Cunninghamovi zprostředkovává momentální údaje. Druhý pilot sice má před sebou knipl, ale smí ho použít jen v případě krajní pouze. Jeho rolí je pouze kontrolovat, zda se počítač nezasekl, nebo nepředává chybné informace.

Dva rychlostní rekordy

Cunningham (41) z Banbury v hrabství Oxfordshire onemocněl glaukomem v devíti letech a po čtyřech letech přestal vidět úplně. "Nebyla to legrace, musel jsem změnit celý život," řekl. "Podařilo se mi to překonat a myslím, že jsem teď úspěšnější, než bych mohl být předtím."

Otec dvou dětí je kapitánem britské fotbalové jedenáctky nevidomých a od loňska je držitelem dvou rychlostních rekordů - na letištní dráze v Leicestershire dosáhl s autem Chrysler Dodge Viper rychlosti 235 kilometrů v hodině a před čtyřmi lety si připsal i vítězství v závodě člunů v Bournemouthu.