Kvůli kontroverznímu tématu reklamy bylo podle listu The Independent studentům ještě před jejím zveřejněním koncernem Daimler AG, pod nějž Mercedes spadá, právně uloženo, aby značku od reklamy distancovali, a bylo tak naprosto jasné, že se jedná o neoficiální projekt. Po celou dobu se tak ve spodní části obrazovky nachází upozornění, že se jedná o neautorizovaný spot.

A o co vlastně v reklamě zveřejněné v pátek jde? Klip začíná záběry na poklidnou rakouskou vesničku z konce 19. století. Na cestě se ale najednou objeví moderní limuzína od Mercedesu. V cestě jí stojí dvě hrající si holčičky, ale vůz sám zastaví za pomoci asistenta prevence před kolizí.

Automobil pokračuje dál v cestě a kamera přepne na malého tmavovlasého chlapce běhajícího po vesnici. Limuzína za doprovodu intenzivnější hudby zrychlí, a když hoch vběhne do cesty, tentokrát nezpomalí a srazí ho. Pozorný divák si všimne, že těsně před nárazem se objevil krátký prostřih na portrét Adolfa Hitlera.

Chlapcova matka do náhlého ticha plačtivě vyřkne jméno svého syna a rozeběhne se za ním. Záběry poté zobrazují vůz, jak vyjíždí z vesnice okolo cedule Braunau am Inn, tedy Hitlerova rodiště. Závěrečná scéna ukazuje chlapce ležícího na zemi s končetinami naaranžovanými do tvaru nacistického hákového kříže. Mottem reklamy je, že automatický brzdicí systém odhalí nebezpečí ještě dřív, než ve skutečnosti přijde.

Technologie s duší

Mluvčí Mercedesu Tobias Müller, který reklamu označil za nepatřičnou, pro server The Huffington Post potvrdil, že právníci firmy studentům opravdu nařídili, ať v reklamě uvedou, že s ní firma nemá nic společného.

Vzhledem k tomu, že se jedná o studentskou práci, je spot natočen opravdu kvalitně a jen těžko se mu dá po technické stránce něco vytýkat. Obsah už pak musí každý zhodnotit sám.

„Mercedes prodává své vozy s chytrou technologií, která zabraňuje nehodám. Chtěli jsme vznést otázku, co by se stalo, kdyby ta technologie měla duši,“ řekl listu The Independent Tobias Haase, který vytvořil reklamu společně s dalšími studenty z filmové akademie v Ludwigsburgu Lydií Lohseovou, Hanem Mettlerem a Gunem Aydemirem.

V květnu vzbudila rozruch americká firma JCPenney, která uvedla na trh konvičku na čaj připomínající při troše představivosti hajlujícího Adolfa Hitlera. Konvice se během několika dní vyprodala. [celá zpráva]