Společnost Mintel sledovala prodej hotových jídel v pěti zemích - Británii, Francii, Německu, Itálii a Španělsku. Ve všech těchto zemích se loni prodala hotová jídla za 6,9 miliardy eur.

Největší podíl na tom má Británie (42 procent), následuje Francie (21 procent), Německo (20 procent), Itálie (devět procent) a Španělsko (sedm procent). Studie ukazuje, že zatímco v kontinentální Evropě stoupl zájem o hotová jídla v minulých čtyřech letech o 29 procent, v Británii je to o 44 procent. V Británii si více než jednou týdně pochutnává na hotovkách 30 procent dospělých, zatímco ve Francii se k tomuto způsobu stravy uchyluje více než jednou týdně jen 16 procent lidí.

O tom, že si Britové potrpí na pohodlnou přípravu jídla, svědčí i to, že 80 procent z nich má doma mikrovlnou troubu, zatímco v Itálii si tento moderní výrobek koupilo jen 27 procent domácností.

Nejoblíbenější zmrazená hotová jídla v Evropě se připravují podle indických, čínských a dalších asijských receptů: tvoří až 40 procent z celkového objemu.