Hlavní obsah

U nejpikantnější reklamy letošního Super Bowlu se budete červenat

Novinky, Jakub Kynčl, Vojtěch Pospíšil

Sedmačtyřicátý ročník Super Bowlu, který se odehrál v noci z neděle na pondělí středoevropského času, se opět neobešel bez bloku nových reklam. Právě vysílací čas v poločase tohoto zápasu v americkém fotbale je vůbec nejdražší na světě. Tradičně v něm představují nové vozy světoznámé automobilky. Tentokrát se objevila i reklama, při které se chce člověku červenat studem. Vše je ale dobře promyšlený byznys.

Foto: Profimedia.cz

Tato scéna rozdmýchala o poločase Super Bowlu mnoho emocí.

Článek

Super Bowl je v USA tradičně jedním z nejsledovanějších pořadů roku, jeho reklamní bloky proto patří k těm vůbec nejlukrativnějším. Letos si televize CBS účtovala za půlminutový spot v průměru čtyři milióny dolarů (asi 75 miliónů korun). I přesto se ale firmy o možnost mít reklamu během tohoto pořadu doslova perou, je to totiž otázkou prestiže. Připomeňte si také reklamy z loňského Super Bowlu.

Go Daddy

Společnost fungující jako registrátor webových adres a tvůrce domén na sebe letos upozornila více než dost. Mnoho odborníků označilo tento spot za nejhorší reklamu, která byla kdy během Super Bowlu promítnuta. Ve své reklamě totiž firma nechala líbat jednu z nejpohlednějších modelek světa Bar Refaeli s nepříliš pohledným mistrem hollywoodských štěků, podivínem Jesse Heimanem. Ten si sice zahrál drobné role v desítkách kasovních trháků, typickým filmovým krasavcem však doopravdy není. Reklamu pak moderovala jedna z nejlepších závodních řidiček všech dob - Danica Patricková.

Reklama s modelkou Bar Refaeli ve vysílání Super Bowlu

Ačkoliv se předpokládalo, že tato reklama bude na letošním Super Bowlu odvysílána, až do poslední chvíle to nebylo jisté, kvůli její kontroverzní povaze. Reklama, která má ztělesňovat propojení krásy a inteligence, byla letos asi tou nejvýraznější. Mnoho lidí se krátce po odvysílání reklamy shodovalo v internetových diskuzích na tom, že jim bylo při sledování reklamy za herce až trapno a tázali se, kolik za tuto reklamu asi dostala Bar Refaeli zaplaceno. Uzemnil je však jiný diskutující příspěvkem: "Víte vy, co je vůbec nejlepší? Že za tu reklamu dostal zaplaceno i on..."

Volkswagen

Na reklamu od Volkswagenu byla upřena velká pozornost. Německá automobilka totiž svými spoty z minulých let nasadila laťku hodně vysoko. Reklama s bílým Američanem, který mluví jako Jamajčan, a všem tak rozveseluje den, rozhodně patří k těm letošním nejpovedenějším. Mnozí komentátoři ale spot označili za rasistický a urážlivý vůči obyvatelům tohoto karibského ostrova. Paradoxní je, že švagr herce v hlavní roli je Jamajčan a z reklamy je údajně nadšený.

Reklama na Volkswagen

Mercedes

Jednu z nejdražších letošních reklam má na svědomí Mercedes. K téměř dvouminutové délce přidal i hvězdné obsazení. V roli ďábla se představil slavný herec Willem Dafoe, dále se v reklamě objevili i Kate Upton nebo Usher. Upsat svou duši výměnou za nový model vozu s trojcípou hvězdou je opravdu lákavé.

Reklama na Mercedes

Audi

Audi, které se loni svezlo na upíří vlně, letos vsadilo na Američany oblíbené téma školních plesů. Mladík se zklamaně chystá na ples bez doprovodu, utahuje si z něj dokonce i jeho malá sestra, vše se ovšem změní po nasednutí do audi jeho otce.

Reklama na Audi

Fiat

Reklama na čtyřdvéřový Fiat 500L se automobilce podařila. Převlékání nevěst v autě si vyjma řidiče a člověka na místě spolujezdce může užít i mladík sedící mezi nimi. Ačkoliv působí nový model zvenku jako malý, uvnitř je prostor pro pět cestujících. A jak ukazuje nová reklama, může to mít někdy i pořádné výhody.

Reklama na Fiat

Reklama

Výběr článků

Načítám