Učinila tak na základě průzkumu veřejného mínění, jehož výsledky prokázaly, že ženy při srovnávání vlastní postavy s kostnatými těly modelek, jimiž se reklamy jen hemží, podléhají depresím a ztrátě sebevědomí.

Celkem tři čtvrtiny dotázaných příslušnic slabšího pohlaví uvedly, že by si přály, aby se v médiích objevovaly "opravdové ženy", tedy ne pouze modelky, jejichž štíhlé figury bývají navíc pomocí počítačové techniky upravovány.

Oblejší celebrity vedou

Drtivá většina dam zároveň přiznala, že jejich vzorem je herečka Renée Zelllwegerová, která na filmovém plátně ztělesnila otylejší Bridget Jonesovou a která podle dotázaných vypadá zdravěji než řada vyzáblých krasavic. Jakožto znatelně pohublá Roxie Hartová ve snímku Chicago se Zellwegerová v žebříčku propadla až na osmé místo.

Celebritou, kterou naopak muži a ženy považují za vyloženě nezdravě vypadající, byla zvolena Victoria Beckhamová, manželka slavného fotbalisty, která je pověstná nekonečnými a drastickými dietami.

Hlasujte v anketě pod článkem:
Považujete vyhublé modelky za vzor krásy?

V nové kampani se proto v současnosti objevují modelky, které odrážejí skutečnost, aby u příslušnic slabšího pohlaví byla povzbuzena důvěra ve vlastní tělo. Společnost zdůraznila, že fotografie nebyly nijak upraveny.

Falešný mýtus krásy ženy sžírá

Proti tvrdému diktátu módy se již léta vzpírají rovněž psychologové. "Ženy jsou neustále bombardovány reklamami, které propagují dokonalost, jež je v mnoha případech nereálná a nedosažitelná," prohlásila britská lékařka Linda Papadopolousová.

"Když dívka v zrcadle vidí, že se nepodobá modelce v časopise nebo na televizní obrazovce, není překvapující, že její sebedůvěra utrží pár šrámů," dodala psycholožka.

"Je skvělé, že firmy jako Dove se začaly zabývat skutečnými problémy žen," zaradovala se psycholožka a dodala, že je to mnohem lepší postup, než "prodávat falešný mýtus krásy".