Vědci z londýnské Roehamptonské univerzity požádali více než 100 mužů a žen, aby ohodnotili jednotlivé páry obličejů. Někteří hodnotili a přitom popíjeli silnou vodku s tonikem. Ostatní dostali podobně chutnající nealko nápoj či pomerančový džus. Jeden z testů se přitom zaměřoval na hodnocení, zda je obličej symetrický či asymetrický.

Vědci již dlouho vědí, že je symetrie úzce spojená s atraktivitou. Symetrický obličej je totiž lidmi viděn jako znamení kvalitních genů a dobrého zdraví. Testovaní lidé, kteří popíjeli alkoholický nápoj, měli výrazně větší problémy s určením, zda je obličej symetrický.

"Lidé, kteří pili alkohol, byli horší v rozlišování, zda je obličej asymetrický. Často jej vnímali jako symetrický, ačkoliv byl asymetrický. U žen to platilo ještě výrazněji. Test nám tedy ukázal, že lidská schopnost detekce symetrie je součástí vysvětlení tzv. 'efektu pivních brýlí'," uvedl jeden z vedoucích studie Lewis Halsey.