Profesionálním zahradníkům trvalo 40 hodin, než na pozemku v anglickém Ardleighu ručně vysázeli 13 000 cibulek narcisů. Dílo se jim vydařilo a právem se stalo jejich chloubou. Úřad okresu Tendring ale radost floristů nesdílí.

Podle úředníků jde totiž o porušení striktních pravidel týkajících se reklamy. Blyth si totiž nechal z narcisů vyhotovit nápis upozorňující na trhy, které se na jeho farmě každý týden pořádají. Po hrozbě pokuty tedy musel zažádat o povolení.

Rozhodnutí padne, až květiny zvadnou

„Napadlo mě, že to bude pěkné zpestření. Ironií je, že jsem na tento nápad přišel právě u úřadu nedalekého města, který má na pobřeží kouzelnou květinovou výzdobu ve tvaru svého loga,“ uvedl pro deník Daily Telegraph Blyth, kterého úřední šiml naprosto vyvedl z míry.

„A navíc, co by to bylo za reklamu, když je vidět pouze z malé venkovské cesty u naší farmy? Od hlavní silnice je nápis sotva vidět, natož aby se dal přečíst. Ke všemu budou narcisy v květu pouze čtyři týdny a celý úřední proces od podání žádosti má trvat týdnů osm. V době, kdy padne rozhodnutí, už kytky budou mrtvé,“ dodal anglický farmář.

Nepružná byrokracie

Neil Stock, předseda rady okresu Tendring, přiznal, že osobně podobné florální výzdoby oceňuje. Na druhou stranu ho prý úředníci upozornili, že nápis z narcisů představuje reklamu, na kterou je třeba povolení.

„Jako farmář si velmi dobře uvědomuji, jak je důležité se držet procesu plánování. Rád tedy následuji určitá pravidla, úřady jsou ale v některých případech velmi nepružné. Doufal jsem, že pokud podám žádost v březnu, úředníci budou moci ocenit výzdobu v plném květu a s trochou naděje pochopí, o čem to všechno je,“ dodal na závěr Blyth, který se soudu vyhne pouze dalšími nepochopitelnými byrokratickými postupy.