Článek
Největší výrobce čerstvých polévek ve Velké Británii si udělal z ostudy kabát poté, co ohlásil, že v soutěži, které se zúčastnilo 267 tisíc lidí, nikdo nezvítězil. Každé balení polévky či pudinku mělo unikátní číselný kód, který zákazníci museli vložit na firemní web společnosti, v případě, že chtěli mít šanci na zajímavou výhru. Zdá se ale, že kdokoliv měl v ruce balení s výherním číslem, tak svůj obal od polévky od jídla vyhodil bez kontroly případné výhry.
Mimo hlavní ceny lidé hráli třeba také o 50 párů designových holínek. Asi všichni se však zúčastnili soutěže kvůli šanci vyhrát farmu. Facebookové stránky společnosti okamžitě po podivném prohlášení zavalily stížnosti stovek fanoušků, kteří zástupce značky obvinili z podvodné soutěže.
"Měly by být informovány odpovědné kontrolní úřady. Každý může říci, že nabízí zajímavou cenu a poté tvrdit, že nikdo neměl štěstí a cenu nevyhrál. Nechutné," napsal na stránky jeden ze zákazníků, zatímco jiný kritizoval společnost ještě ostřeji: "Můžete si tu farmu strčit tam, kam Slunce nesvítí! Vypěstuju si své vlastní tuříny."
Podvod? Z právního pohledu asi ne
"Tato soutěž je opravdu unikátní a očekáváme, že k našim produktům přitáhne velké množství nových zákazníků. Nabízíme jim šanci utéct na venkov a okamžitě tak zcela změnit svůj život," uvedl při říjnovém začátku soutěže marketingový ředitel společnosti Nigel Parrott, který se po prohlášení, že nikdo nevyhrál, ocitl pod palbou nespokojených soutěžících.
"Bereme v úvahu, že jsou lidé zklamaní, že nikdo v soutěži "vyhrajte farmu" nezvítězil. Jsme také zklamaní a nebereme pocity a komentáře našich zákazníků na lehkou váhu. Měli jsme 267 tisíc soutěžících, a kdyby byla vložena čísla ze všech balení, tak by určitě někdo vyhrál. Přezkoumáváme, jak by měly být prováděny soutěže do budoucna a veškeré komentáře od zákazníků bereme v úvahu. Soutěž ale proběhla legálně a není v rozporu se žádným zákonem," uvedl nyní Parrott, který tak nepřímo potvrdil, že farmu opravdu nikdo nevyhraje.