Tvůrci kampaně spolupracující s ministerstvem zdravotnictví doufají, že se jim nápadným nápisem podaří upozornit obyvatele ostrovů na rizika smrtelné nemoci. Ta se nejčastěji projevuje přítomností krve ve stolici. Čím dříve se podobné příznaky zjistí, tím je snazší pacienty zachránit.

Kampaň ještě nebyla spuštěna, a už se ozývají kritické hlasy. Nepřicházejí kupodivu ze stran moralistů a ochránců dobrých mravů, ale od realistických vědců nenapadající ani tak heslo akce jako podstatu reklamního poutače, tj. přípravku v plastových lahvích.

"Látky používané k dezinfekci toalet prodávané v obchodech jsou velmi často barevné. Modrá či zelená tekutina dokonale zahladí přítomnost krve," říká k plánu profesor Mourád Ibrahim Hábib z univerzitní nemocnice v Leedsu. V otevřeném dopisu zaslané Britské lékařské komoře proto vyzval, aby zabarvené přípravky stáhli obchodní řetězce v zájmu zdraví spotřebitelů z trhu či vyvinuly výrobky, které by v případě přítomnosti krve změnily odstín.