Pravidla pro vjezd do středu Londýna od pondělního rána jsou jednoduchá. Platí se za vjezd ve všední dny mezi sedmou ranní a 18:30 hodinou večer. Zaplatit je nutno nejpozději tentýž den, a to do 22 hodin. Zaplacení mezi 22. hodinou a půlnocí je se stoprocentní přirážkou.

Značení centra a pokuty

Pásmo je označeno velkým bílým C v červeném kruhu na vozovce. Kdo je přejede ocitne se v databázi, protože kamery snímají poznávací značky vozidel. O půlnoci se porovnají se záznamy zaplaceného mýta. Kdo nezaplatí dostane pokutu 80 liber. Po měsíci se zvýší na 120 liber. A hříšníkům, kteří pravidelně neplatí, má starosta právo zabavit jejich automobil, a buď ho prodat nebo sešrotovat.

Londýňané za vjezd do města zaplatili už nyní - ještě než se začalo vybírat. Starosta si na vybudování celého systému totiž z městského rozpočtu přidělil 200 milionů liber. Pokud bude mít akce kladný výnos, je povinen ho celý dát na zlepšování veřejné dopravy. Zatím se počet autobusů zvýšil o dvě stě.

Spory

Nový projekt vyvolává řadu sporů. Ještě v pátek se řešila jeho přípustnost před soudem. Vyšly dvě odborné studie - jedna tvrdí, že mýto na trvalé dopravní zácpě v Londýně naprosto nic nezmění. Druhá dospěla k závěru, že mýto osobní dopravu omezí tak dramaticky, že městská hromadná doprava zkolabuje.

Levicový starosta Ken Livingstone se schovává za ideje pravicového ekonoma Miltona Friedmana a všude prohlašuje, že myšlenku na daň z užití veřejného statku - ulic ve středu města - převzal od něj. Livingstone už dopředu přiznal, že první den platnosti mýta bude "příšerný", a proto si vybral den školních prázdnin, kdy mnoho rodičů namíří svá auta směrem od města, nikoli do něj.