Hlavní obsah

Duch mrtvé holčičky z reklamy na mobil děsí děti

Novinky, Markéta Klánská
Newcastle-under-Lyme

Nová reklama na britského giganta v oblasti mobilních telefonů, Phones4u, je pro děti příliš děsivá. Vystupuje v ní totiž duch mrtvé dívky. Po záplavě stížností se proto reklama inspirovaná hororovými filmy stala předmětem vyšetřování specialistů na standardy v reklamní tvorbě.

Článek

Na krátkém videu se objevuje duch mrtvé dívky, který straší ženu v podzemní garáži. Nakonec se jí nalepí na okýnko a s mobilním telefonem v ruce začne lákat na výhodnou cenu telefonu Samsung Tocco Icon. Poté se objeví slogan „Propásnete-li naše výhodné nabídky, budou vás pronásledovat“.

Z hororové reklamy přímo mrazí, navíc je vysílána v hlavním vysílacím čase. Asi tedy není divu, že britská agentura ASA, která kontroluje, zda reklamy plní všechny standardy, obdržela k pondělnímu večeru stovky stížností.

„Mohu potvrdit, že jsme obdrželi 341 stížností, na jejichž základě reklamu zevrubně prošetřujeme. Setkali jsme se s názorem, že by se neměla vysílat dětem. Se společností Phones4u jsme nyní v kontaktu,“ řekl deníku The Daily Mail mluvčí agentury ASA.

Děti se u reklamy bojí

Naštvaní diváci se ve svých stížnostech a komentářích k videu dovolávají toho, aby byla reklama oficiálně zakázaná. Podle nich je totiž příliš hrozivá pro děti.

„Pokaždé, když se reklama objeví v televizi, musím přepnout kanál. Můj pětiletý bráška ji totiž zahlédl a vyděsil se natolik, že se chytil za hlavu a celou noc nepřestal plakat,“ napsal do komentářů k videu jeden z uživatelů internetu.

Reklama

Výběr článků

Načítám