Peloton několika jezdců na drezínách a jiných historických jízdních kolech, vedených Ivanem Křivánkem, vyrazil ráno z Vřesiny u Ostravy a měl by večer doputovat až do Slavkova u Opavy. „Je to taková zvláštní, trošku avantgardní jízda. Drezína nemá ráda vlhko, kopce a špatný terén, což tady všechno je,“ řekl Křivánek na startu.

Ivan Křivánek (ve žlutém dresu) v sobotu spolu s neobvyklým pelotonem přátel podnikl Spanilou jízdu Slezskem.

Peloton několika jezdců na drezínách a jiných historických jízdních kolech, vedených Ivanem Křivánkem, vyrazil ráno z Vřesiny u Ostravy.

FOTO: Aleš Honus , Právo

„Dnes to vypadá asi na 46 kilometrů, chceme si s přáteli udělat jen takový výlet. Pojedeme i přes Hlubočec, kde má farmu známý cyklista Víťa Dostál, který nás sponzoruje formou ubytování. Je to taková propagační jízda po Slezsku,“ řekl.

Ivan Křivánek je držitelem mnoha rekordů v jízdě na drezíně. Na replice vynálezu K. F. Draise z roku 1817 se účastnil mnoha závodů po celém světě.  „Nejdelší vzdálenost jsem během jednoho dne ujel v Dánsku, to bylo 120 kilometrů. A úplně nejdelší trasa, kterou jsem absolvoval, byla z Hirošimy do Nagasaki. Bylo to 450 kilometrů během osmi dní ve strašném vedru,“ vzpomenul Křivánek.

Ivan Křivánek (ve žlutém dresu) v sobotu spolu s neobvyklým pelotonem přátel podnikl Spanilou jízdu Slezskem.

Ivan Křivánek je držitelem mnoha rekordů v jízdě na drezíně.

FOTO: Aleš Honus , Právo

Jízda na drezíně,  která váží úctyhodných 29 kilogramů, se podle něj od klasického jízdního kola v mnohém liší, je totiž podle očekávání podstatně namáhavější. „To kolo nemá pedály, takže ho musíte pohánět odrážením nohama od země. Nesmíte s tím moc prudce zatáčet a hlavně musíte jet z kopce tak rychle, abyste mohl ubrzdit. Brzdí se samozřejmě nohama,“ řekl Křivánek.

Ivan Křivánek (ve žlutém dresu) v sobotu spolu s neobvyklým pelotonem přátel podnikl Spanilou jízdu Slezskem.

To kolo nemá pedály, takže ho musíte pohánět odrážením nohama od země.

FOTO: Aleš Honus , Právo