V roce 2004 hodlá společnost LVHM - produkt fúze Louis Vuitton a Moet-Hennessy z roku 1987 - otevřít patnáct dalších prodejen, mimo jiné na newyorské 5. avenue. Tento obchod se stane největší prodejnou značky Vuitton, i když jen dočasně. Koncem roku jej z čelné pozice sesadí právě rozšiřovaný obchod na pařížských Champs-Elyseés.

Loňský otřes ustáli

Značka Vuitton má již dnes po celém světě 317 prodejen s více než devíti tisíci zaměstnanci a její roční obrat dosahuje tří miliard eur. Dařilo se jí i v loňském prvním pololetí, kdy poptávka po luxusních produktech klesala vlivem kursového vývoje mezi dolarem a eurem, epidemie SARS v jihovýchodní Asii a zejména následkem války v Iráku. Vuitton i za toto období vykazoval nárůst odbytu.

"Všichni jsme krizi nějak pocítili, ale zcela upřímně si myslím, že až vyhodnotíme účty, vykážeme v porovnání s jinými pozoruhodné výsledky," řekl generální ředitel společnosti Yves Carcelle.

Šperky - novinka

Letos chce značka Vuitton, proslulá hlavně jako výrobce luxusních zavazadel, nabídnout zákazníkům poprvé sadu šperků. Půjde o další doplňkový produkt tradičního výrobního sortimentu poté, co společnost předloni vyrukovala s hodinkami a v roce 1997 s modelovou konfekcí a obuví.

Zapovězenou oblastí pro Vuitton však nadále zůstávají parfémy, ačkoli i ty by mohly být zdrojem nezanedbatelného profitu. "Museli bychom upustit od našeho exkluzívního způsobu distribuce, což nepřichází v úvahu," zdůraznil Carcelle.

Neodradí ani pořadníky

Ruční výroba zavazadel i doplňků je společně se způsobem prodeje důvodem, proč si značka dokázala po celou stopadesátiletou dobu existence udržet přízeň společenské smetánky, včetně korunovaných hlav.

V 19. století si například získala královnu Eugenii, ženu španělského krále Alfonsa XII. Později se na listině zákazníků začala objevovat i jména hollywoodských hvězd jako Gary Grant nebo Marlene Dietrichová, ze současných pak Sharon Stoneová či Jennifer Lopezová.

K nejžádanějším produktům firmy nadále patří klasické kabelky s károvaným vzorem či monogramem LV, zavedeným v roce 1896 Georgesem Vuittonem ve snaze potírat napodobeniny.

Zájem neutichá ani přesto, že v případě koupě nejnovějších tašek hýřících 33 barvami z dílny japonského výtvarníka Takašiho Murakamiho je nutné se zapsat do pořadníku a na vyřízení objednávky jistou dobu čekat.

Japonci jsou přitom ve světě klientem číslo jedna, následují Spojené státy. Za velmi perspektivní trh považuje Vuitton i Čínu, kde má firma již jedenáct prodejen.