Podle oficiální zprávy se Rossy spustil z helikoptéry ve výšce 2500 metrů a brázdil vzduchem nad okrajem kaňonu rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu. Poté otevřel padák, aby o osm minut později bezpečně přistál.

Na pozvání sponzora akce, švýcarské hodinářské manufaktury Breitling, se na místo dostavilo mnoho reportérů, fotografů a televizních štábů. Sešli se v Arizoně minulý pátek, téhož dne večer však Rossy let zrušil kvůli zdržení při získávání potřebných povolení od Federálního leteckého úřadu USA.

„Rossy vyletěl následující sobotu ráno, ale pouze za přítomnosti svého podpůrného týmu a několika svědků. Vzhledem k měnícím se povětrnostním podmínkám mohl uskutečnit pouze jeden pokus. Nebylo žádným úmyslem držet celou věc v tajnosti. To, že jsme nemohli pozvat média zpět na náhradní let, zkrátka vyplynulo ze situace,“ uvádí Rachel Jonesová-Pittierová, mluvčí PR společnosti najaté manufakturou Breitling.

„Nechtěli jsme vydávat zprávu bez obrazového materiálu, aby nám lidé věřili,“ vysvětluje třídenní zpoždění oficiální zprávy Jonesová-Pittierová. Podle agentury Reuters však nemůže být pravost materiálů nezávisle ověřena.

Rossy nepřitáhl pozornost médií poprvé. Tento pilot, který pro aerolinky, zaplnil titulky novin už v roce 2008. V té době jako první přeletěl se svou vlastnoručně vyrobenou tryskovou výstrojí kanál La Manche. Následující rok se zřítil do moře nedaleko Maroka, když se snažil podobným způsobem překonat Gibraltarskou úžinu.