Velké obchodní řetězce zaznamenaly, že obyčejný jabčák přichází do módy. Poptávka po jablečném víně stoupla jenom za poslední čtyři týdny o 22,8 procenta, přičemž prodej jablečných vín tradičních malých anglických výrobců vzrostl dokonce o 35 procent.

Klienti ochutnávají, co pije princ

"Princ William dal jablečnému vínu zbrusu nový punc mládí a blazeovanosti," říká Christian Cull, mluvčí řetězce supermarketů Waitrose. "Zákazníci říkají: Když je to dost dobré pro něj, pak musíme zkusit, oč přicházíme."

Jablečné víno vyráběné z kvašené jablečné šťávy bylo historicky nápojem zemědělských dělníků a venkovských obyvatel jižní Anglie, severní Francie a dalších oblastí Evropy, kde jsou běžně dostupná jablka.

Jedenadvacetiletý William, starší syn prince Charlese a princezny Diany, se v letošním roce stal bez diskuse nejslavnějším pijákem jablečného vína, k němuž se veřejně přihlásil v několika rozhovorech i při oficiálních příležitostech královské rodiny.