Nyní do boje nastupuje baterie nabádavých hesel, které mají obyvatele naučit udělat to, co by mělo být samozřejmostí, napsal server CNN.

"Při vstupu chvátni, cestou ven spláchni," vyzývá jedno z nich. "Dnešní špinavé toalety, tvoje zítřejší nemoc," vysvětluje jiný ze sloganů natištěných na balíčcích kapesníčků, které se minulý týden objevily v rámci nové kampaně záchodové etikety. Tu spustil singapurský svaz toalet (RAS) pod zkratkou LOO (Let's Observe Ourselves - dohlídněme na sebe; anglické slovo "loo" zároveň znamená záchod).

Kapesníčky jsou rozdávány návštěvníkům toalet a v plánu je také postupně vybavit obdobnými hesly i dárkové magnetky, auto-obtisky a podobné suvenýry. "Tato jemná napomenutí mohou odvést lepší práci než přemlouvání nebo poučování," věří RAS.

Jeho kampaň je součástí tři roky trvajícího programu za záchodky čistší, po níž mají všechny singapurské toalety splňovat základní úroveň čistoty. Zatím ale jen 30 - 40 procent veřejných toalet dosáhlo na tři hvězdičky, které RAS uděluje záchodům bez zápachu a špíny vybaveným toaletním papírem a mýdlem.