Z nové studie zveřejněné v listu Psychological Science vyplývá, že celé konverzaci rozumíme lehce, proto ji můžeme ignorovat. Když ale slyšíme jen polovinu rozhovoru, náš mozek se mimovolně snaží nějak se dobrat toho, o co vlastně jde. Proto nás telefonní hovory cizích lidí tak vyrušují.

Lauren Embersonová, studentka psychologie na Cornellově Univerzitě v Ithace ve státě New York, přišla na možné vysvětlení, když sama cestovala do školy a poslouchala, jak lidé mluví do mobilů.

"Když byl blízko mě někdo, kdo telefonoval, měla jsem pocit, že se absolutně na nic nemohu soustředit. Začala jsem se sama sebe ptát, proč to tak je," uvedla doktorandka podle listu Telegraph.

Další výzkum opravdu prokázal, že když lidé slyší půlku konverzace, mnohem hůř se soustředí na zadané úkoly. Jejich mozek jim prostě nedá a oni se snaží domyslet si druhou půlku hovoru.

"Telefonní hovory opravdu silně ovlivňují duševní stav osob kolem nás a není to tím, že by se lidé snažili naslouchat nebo byli nějak zvlášť nesnášenliví. Jejich kognitivní mechanismus je v podstatě nutí poslouchat," dodává Embersonová.