Petr Našic si z nich nejvíce cení fotografie policajta, který hlídá kompars oblečený do historických kostýmů. Připomeňme, že Amadeus se natáčel za hluboké totality.

"Za tím policajtem stojí totiž další hlídač v nenápadném obleku, který zase střeží toho policajta. Myslím, že ta fotografie má zvláštní atmosféru. Všichni na ní působí poněkud trapně. Jakoby nikdo z nich nevěděl, co má vlastně dělat," popsal Petr Našic svou nejoblíbenější fotografii z vystavené kolekce.

"Na komparsistech je jen vidět, že jsou rádi, že dostanou za natáčecí den pětistovku, což v minulém režimu bylo dost, ten policajt se zase jakoby stydí, že tam na ně kouká v uniformě a navíc za ním stojí jeho šéf," dodal divadelní fotograf. 

.: Petr Našic, divadelní fotograf

Formana dodnes obdivuje

Petr Našic se tehdy setkal s Milošem Formanem poprvé a dodnes obdivuje jeho styl práce.

"Byl velmi vlídný, jen mu vadily takové ty české levárničky, výmluvy, že něco nejde, když se na něco zapomnělo. Nesnášel, když někdo neudělal něco, co měl, a ještě se tvářil já nic, já muzikant. Na herce nikdy nebyl sprostý, i když jim někdy něco hned nešlo tak, jak si představoval," zavzpomínal Našic na slavného režiséra.