Cílem dnešního experimentu bylo přezkoušet stabilitu vlaku, který se vznáší několik centimetrů nad speciálními polovodičovými kolejnicemi. Ve vlaku cestovala 12členná posádka, zatímco při předchozí zkoušce na stejné trase, která vede většinou tunely, futuristický vlak nevezl žádné operátory, řidiče, ani technický personál

Podle japonské železniční společnosti, která na vývoji rychlovlaku spolupracuje s výzkumným ústavem pro železniční techniku, se neplánují zkoušky o vyšší rychlosti, neboť vlak je navržen pro rychlost 500 kilometrů v hodině, pokud bude rozhodnuto o jeho komerčním využití. Současnou maximální rychlost stanovují elektrická omezení vlaku, který uveze až 600 osob.

Maglev by snížil na hodinu cestu, kterou je třeba urazit mezi Tokiem a druhým největším městem Japonska Ósakou a jež nyní trvá 2,5 hodiny v rychlovlaku Šikansen. To byl první vlak svého druhu, který byl ve světě vyvinut.

Japonskou technologii již převzalo Německo, které v budoucnu hodlá Maglev uvést v provoz na svých drahách. Rovněž Spojené státy plánují, že superrychlý vlak bude jednou jezdit po tamějších kolejích.