Rodinný klan - sestávající se z poslední umělcovy manželky Jacqueline, pěti dětí a jejich potomků - vydělává zejména na důsledném uplatňování autorského práva při reprodukování Picassových obrazů a grafik, které se objevují v uměleckých publikacích, v odborných katalozích i v časopisech na celém světě.

Rodině dále připadá i tříprocentní podíl z ceny prodaných Picassových děl na aukcích ve Francii a v rámci Evropské unie. Když se kupříkladu v listopadu 1989 v Paříži prodala Picassova malba Svatba Pierota z roku 1905 za 300 miliónů francouzských franků (dnes je to osmý  nejdražší obraz světa), dostali dědicové podíl ve výši 1,9 miliónu dolarů, v přepočtu 50 miliónů korun.

Olivier Widmaier Picasso, syn Picassovy dcery Maji, rozšířil marketingovou strategii i na jiné obory. Za sumu 20 miliónů dolarů (přes půl miliardy korun) prodal jméno dědečka automobilové firmě Citroen, aby z automobilky vyjela limitovaná série vozů pojmenovaná po slavném malíři. Značné peníze dědicům zaplatily i firmy, které umístily umělcovu signaturu a reprodukci jeho díla na různé spotřební zboží, počínaje láhvemi koňaku a konče luxusními zapalovači. Vydělat se dá prostě na všem a Picasso je prostě dobrá značka.