"Je notoricky známo, že po rozvodu vystřídal Costner spoustu žen, ale Christine byla první a jediná, kterou představil svým dětem a řekl: "Tohle je velmi vážné," prozradil hercův blízký přítel a novinář David Giammarco. "Z nového svazku měl ale přesto obavu. Vlastně až nedávno se nechal slyšet, že jeho láska ke Christine nakonec převážila strach z toho znovu se oženit."

Ta se už pyšní zásnubním prstýnkem z 18. století a o ničem jiném než o svatbě nemluví, těší se na ni i Kevin. Bude nejspíš na jeho usedlosti v Aspenu v Coloradu. Po letních zásnubách je Costner, který si vždy chránil soukromí, jako vyměněný a klidně o něm mluví i v televizi. "Poznali jsme se před deseti lety na golfu, po pěti letech jsme na sebe narazili znovu v jedné restauraci. Vyměnili jsme si telefonní čísla a já jsem se Christine zeptal, jestli jí nebude vadit, když se ozvu. A nevadilo," pochlubil se nedávno před milióny diváků ve sledované show Larryho Kinga.

Baumgartnerová má podle přátel na Costnera celkově blahodárný vliv, hodně mu pomohla i při natáčení jeho nového filmu Open Range, který právě sklízí premiérové ovace a snad už uzavře neúspěšnou etapu jeho tvůrčího snažení.

Golf a ryby

Vedle golfu, kde je pro něho rovnocennou partnerkou, je spojuje i další velká vášeň - rybaření. Spoustu času proto dvojice tráví na aspenském ranči, kde Kevin jezdí na traktoru, sází stromy, loví ryby a je úplně v pohodě. Častými hosty jsou tu i jeho děti. Devatenáctiletá Anne, o dva roky mladší Lily a Joe (15) mají jak v Aspenu, tak v jeho rezidenci na Hollywood Hills vždy otevřené dveře. Jednu dobu neunesla Christine pocit, že jim dává před milostným vztahem přednost a s Kevinem se rozešla. Costner ji ale zanedlouho přesvědčil, že oddaný otec může být i stejně dobrý manžel.

I v osmačtyřiceti má Costner se stejně neodolatelným úsměvem pořád všechny předpoklady pro to, aby se stal podle předpovědí novodobým Gary Cooperem. V Hollywoodu začal relativně pozdě, ale od třicítky bodoval ve všem, na co sáhl. Největší ovace sklidil herec, režisér i producent v jedné osobě za Tanec s vlky (1990), který byl jeho prvním velice odvážným projektem. Po sedmioscarovém trháku se ještě několik let držel na výsluní, pak ale stačilo pár profesionálních chyb, špatných projektů a společenských faux pas v Hollywoodu - Costner si nikdy a před nikým nebral servítky - a získat zpět zašlou slávu se zdálo nepřekonatelnou překážkou.

Velkou smůlu měl v tom, že při svých filmech s milióny netroškařil a hodně riskoval. Po Vodním světě, který patřil se 175 milióny mezi nejdražší filmy své doby (1995), začal jeho pád. Pošťák už pak byl finanční katastrofou. Producenti na něj vynaložili 80 miliónů dolarů a vrátilo se jim pouhých dvacet.

"Po Tanci s vlky ztratil soudnost, začal být arogantní a těžko se s ním pracovalo," říkají jedni, druzí jeho chování vidí jinak. Demain Lichtenstein, který ho režíroval ve vynikajícím thrilleru z dob kubánské krize 13 dní, říká: "To není arogance. Zůstal jen věrný svým snům. Dává jim všechno a nikdy se v boji nevzdává. Všichni totiž chtěli, aby splnil stoprocentně jejich představy o zlatém hochovi s perfektní kariérou, perfektním manželstvím. Když se pak nevyplnilo jejich očekávání, stal se z Costnera, ne zrovna férově, lehký terč."

Jde za srdcem

I to přežil. "Nikdy jsem se nebál bojovat a jít za svým cílem, a tak jsem prohrával. Věřím ale, že jen u lidí, kteří mně úspěch nepřáli nebo kteří sami nikdy v ničem nevynikli a za to jsem platil."

Jeho přátelé tvrdí, že Costnera, ať už dělá jakékoli chyby, je třeba si vážit právě proto, že je svůj. "Řídí se instinktem, jde tam, kam ho srdce táhne a pořád zůstává určitá naděje, že jeho další film bude právě ten, který ho vynese opět do hollywoodských výšin," říká Ron Shelton, který Costnera režíroval v jeho hitech, jako byl Bull Durham a Zelený svět.

Ze svého nového westernu má neskrývanou radost, i když si nemyslí, že právě tento snímek, ke kterému nahrávala hudbu Česká filharmonie v Praze, bude očekávaným hitem. Podle dosavadních kritik je Open Range velice podařený film, otázkou ale zůstává, zda v době speciálních počítačových efektů bude technicky nenáročný western kasovním trhákem.

Dobré znamení je, že se přesto jeho producentem stal David Valdes, který režíroval všech šestnáct westernů Clinta Eastwooda. A Costner je podle Valdese pro western ideální.

Jako kovboj odpovídá nejen hollywoodským představám, vypadá totiž stejně dobře jako normální chlap. Život na slunci lehce poznamenal jeho do hněda opálenou tvář a už nevypadá tak mladistvě, nicméně jeho úsměv a pohled jasně modrých očí je stejně neodolatelný jako dřív. Když se na něj podíváte pečlivěji, zjistíte, že nemá rovné zuby, řídnou mu vlasy ikrk má silnější, ale ani to mu na jeho přitažlivosti nic neubírá.

Open Range Costnera uchvátil

Open Range se Costner rozhodl režírovat i kvůli drobným detailům, které ho ve scénáři uchvátily. "Fakt je, že už jsem dlouho neměl stomiliónový hit, podle čeho se hodnotí úspěch filmu, ale to mě tolik nevzrušuje. Kdybych se ale ve filmu musel vzdát malých věcí, které ho dělají dobrým filmem, to by mně vadilo. Jestliže totiž ztratíte to, čeho si sám považujete, tak vlastně ztrácíte sebe....A jestli mi ujíždí vlak?

Nemyslím si to. Moje filmy sice nejsou jako Hulk nebo Mizerové, ale nemyslím si, že proto jsou méně hodnotné. Ale jistě, pakliže někdo za každou cenu měří věci na dolary, pak vidí svět jinak než já. Tím ale nechci říct, že nechci pokračovat v oscarové kariéře. Proto jsem pořád tady, dál hraju a stále dělám filmy."