Brit svůj rekordní boeing stavěl od prvních dílů po poslední úpravy ve své garáži. Náklady na jeho realizaci se vyšplhaly na 230 tisíc korun.

Model letounu se řídí dálkovým ovládáním pomocí rádiových vln, váží 45 kilogramů a jeho rozpětí křídel je přes šest metrů. Měřítko vůči opravdovému Boeingu B-50 je pak 1:7. Letoun B-50 je odvozen od modelu B-29, který za 2. světové války zničil atomovými bombami japonská města Hirošima a Nagasaki.

Po nárazu se model rozpadne

„Můj boeing se skládá z osmi základních sestav a do konečné podoby musí být sešroubován. Na rozdíl od menších modelů má však tu nevýhodu, že se při větším nárazu rozpadne,“ uvedl stavitel rekordní makety.

V modelu jsou zabudovány čtyři elektrické motory o síle čtyř kilowattů, které napájí 96 baterií. Letoun dosahuje rychlosti 65 kilometrů v hodině a ke svému vzletu potřebuje padesátimetrovou rozjezdovou dráhu. Ve vzduchu vydrží létat 8 minut, poté je potřeba baterie dobít.

Letoun potřebuje oprávnění

„Vzhledem k velikosti musel být model testován na Úřadu pro civilní letectví a na výstavách se vyžaduje potvrzení k letu,“ dodal Nijhuis.

K výrobě použil šestačtyřicetiletý tvůrce modelu balzové dřevo a překližky. Letadlo se dále pyšní funkční pumovnicí a pneumatickým podvozkem.