Pro svobodné ženy ve středním věku, které vyrážejí na "lov" mladších mužů, se pro jejich sexuálně agresivní chování v angličtině ustálil výraz "cougar" (puma).

Reklama formou fiktivního dokumentu zobrazuje ženy jako šelmy, které se přes den "živí drobnou vegetací" a v noci "vyrážejí na kus čerstvého masa".

Tím má být mladík, který se v "nestřežené chvíli oddělí od stáda". "Puma" jej odvleče k sobě domů, kde jej "donutí poslouchat Enyu nebo dokonce Eurythmics".

Lákadlo na ragby

Kampaň má nalákat svobodné ženy středního věku na zlevněné lístky na mistrovství v ragby ve Wellingtonu.

Lovící ženy vypadají v reklamě děsivě

Lovící ženy vypadají v reklamě děsivě

FOTO: Archiv www.youtube.com

Reklama se nelíbí novozélandské organizaci pro prevenci a pomoc obětem znásilnění, podle níž je nechutná a degraduje ženy. Ke spotu mají prý výhrady i zaměstnanci aerolinií.

"Reklama propaguje potenciální nebezpečné chování a já se ptám, proč státní dopravce podporuje sexuální agresivitu," řekla ředitelka organizace Kim McGregorová deníku The New Zealand Herald. "Máme také stížnosti od mužů, kteří byli znásilněni ženami, a kteří jsou velmi pobouřeni tím, že jejich situace má být jiným k smíchu," dodala McGregorová.

Mluvčí aerolinek uvedla, že kampaň je "odlehčená", přiznala ale, že ji některé ženy vnímají jako urážlivou. Přesto prý přibližně šedesát žen zlevněné nabídky využilo a aerolinie se nechystají kampaň stáhnout.