Výsledky peoplemetrů a oficiální statistiky ukázaly, že 14. prosince od půl dvanácté večer nesledoval fotbalový pořad Sgorio na kanálu S4C ani jeden divák. Ačkoli jiné večery pořad nalákal i desítky tisíc lidí, tak tentokrát se televizní boj o sledovanost změnil pro S4C v trapný debakl.

Televize vysílající ve velšském jazyce si výsledek nedokáže vysvětlit. Sestřih z německé, španělské a italské ligy totiž jinak běžně u Velšanů slaví úspěch. Pravdou zůstává, že je možné, že někdo pořad sledoval, avšak tento kanál si rozhodně nenaladil ani jeden z 11 300 diváků v 5 100 domácnostech, jejichž sledovanost se v peoplemetrech poté rozpočítává mezi zbytek obyvatel.

Pokud si ani jeden z těchto diváků tento kanál nenaladí, či se vypočítá, že pořad sledovalo méně než 2 500 obyvatel, tak je pořad ocejchován nálepkou: "nulový dopad na diváka".

Vedení televize mlčí

"Vůbec tomu nemůžeme uvěřit. Program běží už roky a něco takového se stalo absolutně poprvé. Musel to být opravdu špatný týden," řekl nejmenovaný zaměstnanec televize, zatímco její vedení se k hrůznému výsledku zcela odmítlo vyjádřit.

Televizní stanice bojuje s nájezdy digitálních televizí a různých satelitových balíčků, kvůli kterým se trh tříští, navíc kvůli krizi masivně pokleslo množství reklamy.