Šaty značek French Connection, Escada či H&M tak mají v lednovém vydání na sobě obyčejné ženy normální postavy. Jsou sice jako modelky stylizovány do nejrůznějších póz a výjevů, ale při bližším ohledání chybí dokonale vyhlazený obličej a kostnaté tělo.

„Ženy se změnily. Nechtějí už vidět zaměnitelné modelky bez tváře na stránkách časopisů. Chtějí vidět skutečné ženy. A my jsme na to chtěli reagovat a ukázat jim skutečné ženy, ženy, které mají normální povolání a které jsou připraveny stárnout,“ uvedla šéfredaktorka magazínu Brigitte Huberová.

Pod heslem "Krása má mnoho tváří" redakce pro fotografie najala umělkyně, recepční, učitelky a restauratérky ve věku mezi dvaceti a pětačtyřiceti roky.

Nejsou to běžné ženy, tvrdí kritik

Časopis Brigitte patří v Německu k jedněm z nejprodávanějších ženských magazínů, který vydává mediální skupina Gruner+Jahr. A také aktivně bojuje proti kultu anorektických modelek, které prý stresují reálné ženy a mnohé z nich přivedou až k poruše příjmu potravy.

Módní kritik z Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung je ke snaze časopisu skeptický a tvrdí, že vybrané ženy jsou vlastně modelkami, i když v modelingu nepracují: „Možná jsou z reálného světa, ale nejsou ošklivé a obézní. Některé z nich by mohly hned pracovat jako modelky, ale prostě si zvolily jiné zaměstnání.“