Oběd či večeře doprovázená takovým Mozartem nebo Bachem navodí u strávníků pocit, že se o něho personál stará víc a tudíž je ochoten za takovou pozornost i víc utratit. Naopak, pokud žádná hudba při jídle nezní, klient se právě nerozdá, tvrdí poznatky studie, kterou tři týdny ověřovali vědci v restauraci Softleys ve městečku Market Bosworth nedaleko Leicesteru.

Průzkum konstatuje, že pokud hrají u jídla zákazníkům jemné melodie vážné hudby, utrží restaurace průměrně 24 liber, tedy asi tisíc korun. Pokud se přejde na pop, například písně Britney Spearsové, je to o dvě libry méně, a když se nehraje vůbec, činí průměrná konzumace jen 21,70 libry.

Vážná hudba a snobové

Profesor psychologie Adrian North to vysvětluje tím, že každý druh hudby navozuje jiné pocity. "Pokud posloucháte klasickou hudbu, navodí to ve vás pocit rafinovanosti, nadbytku a bohatství. Budete se chtít tak trošku chovat jako snobové," tvrdí.

Klasická hudba podle něho víc nabádá konzumenty, aby si dali předkrm a po hlavním jídle navrch také zákusek a kávu.

Majitel restaurace Softleys James Davis připouští, že výsledky průzkumu ho naprosto přesvědčily. "Je fascinující, jak hudba ovlivňuje náladu našich hostů - jde o úžasnou možnost, jak doslova kouzlit s vnitřní atmosférou místností," uvedl.