„V pondělí odpoledne jsme značku vyprodali,“ řekla televizi MDR Brigitte Tauzmannová z obchodního domu Kaufhof Galeria v Düsseldorfu.

Alfons Kiefer, který léta kreslí titulní stranu týdeníku Der Spiegel, decentně svlékl první předsedkyni vlády v německých dějinách do slušivé soupravy slézové barvy, ministryni pro rodinu Ursulu von Leyenovou do fialových bikin a pětici politiků - mužů do boxerek. Přidělil jim takřka postavy modelek a modelů.

Stalo se tak pro akci, jež si vzala příklad ze šrotovného. Firma Bruno Banani slíbila slevu pěti eur (asi 130 Kč) každému, kdo přinese použité spodní prádlo. Plakát hlásá: „Děláme vše na podporu poptávky" a „Stát potřebuje nové spodní prádlo".

Zakladatel firmy Wolfgang Jassner (60) reklamu zdůvodnil vlastenecky: „Tak vypadá náš příspěvek proti krizi“. Zdůvodnění mu dodal někdejší šéf americké centrální banky Alan Greenspan. Ten kdysi prohlásil, že když se neprodávají slipy, je to špatné pro konjunkturu.

„To se dá otočit. Ten, kdo zvyšuje obrat v prádle, povzbuzuje konjunkturu,“ podotkl Jassner, který politikům zaslal po poslíčcích nejnovější kolekci.