Na vznik stránky sockson.ru, která začala pracovat na konci loňského roku, bylo potřeba asi 7000 dolarů (asi 122 000 korun). Na sumu se složili dva bratři Daniil a Sergej Volkovovi a jejich známá Natalija Klimešovová.

Sami provozovatelé přiznávají, že značná část investice padla na zakoupení samotných ponožek.

"Často jsem se zpožďoval na jednání v práci, protože jsem ráno prostě nemohl najít ponožky," vysvětlil vznik nápadu v deníku Vedomosti Daniil Volkov. Stránka si rychle nalezla zákazníky, měsíční obrat je prý okolo 200 000 rublů (asi 140 000 korun).

Základní službou je dodávka tří párů obyčejných černých ponožek za 100 rublů (asi 70 korun), a to buď jednou měsíčně, jednou za dva měsíce či jednou za čtvrt roku. Objednávky se před Vánoci jen hrnuly, lidé dodávky ponožek začali dávat svým známým jako dárek. "Až 70 procent našich klientů jsou ženy, které službu objednaly vlastním manželům, otcům a dědečkům," podotkla Klimešovová.

Na světové síti se už začaly objevovat další podobné nabídky, majitelům stránky to ale nevadí. "Jen v Moskvě je odhadem pět miliónů mužů, kteří si potřebují každý den obléci ponožky. O zákazníky se nebojíme," dodala podnikatelka.