"Díky tomuto programu se lidé budou moci anonymně, diskrétně a ve vší serióznosti informovat o všem, co chtějí o pohřbu vědět," vysvětluje Kerstin Gernigová ze Sdružení podnikatelů v pohřebnictví, která se na televizním projektu podílí.

Program se bude vysílat přes satelit a na internetu tři až čtyři hodiny denně. Bude přinášet reportáže o pohřbech a nejhezčích hřbitovech. Za 2000 eur (56 000 Kč) plus DPH budou moci zákazníci do vysílání umístit fotografie svých zesnulých za doprovodu hudby či čtení krátkých textů na jejich památku.

"Nejde o prodávání rakví, ale o vytvoření informačního kanálu," uvedla Gernigová. Přeje si, aby program, pojmenovaný Etos TV, byl programem kultury pohřebnictví.

Prázdno, které je třeba vyplnit

V Německu ročně umírá 830 000 lidí a obyvatelstvo stárne. Podle Gernigové zde však poslední věci člověka ztrácejí na úrovni. Příliš mnoho lidí odmítá tradiční pohřeb a dává přednost anonymnímu pochování.

Podle vědce Petera Wippermanna, experta na otázky módy, je smrt jedním z posledních tabu naší doby.

Lidé dnes umírají v nemocnicích, v hospicích, málokdy doma. "Tolik jsme odsunuli stranou toto téma naší společnosti, že tu po něm dnes zůstalo jen velké prázdno, které je třeba vyplnit," řekla Gernigová.