Hlavní obsah

Němečtí policisté narušili luxusní Rallye Cannonball

Novinky, ČTK, jky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Závod luxusních aut Rallye Cannonball 8000, jehož trasa vede z Londýna do Prahy a Záhřebu, narazil na nekompromisní německou policii. Ta zabavila přibližne 25 vozů na dobu 24 hodin. Tím znemožnila další pokračování závodu. Řada zámožných majitelů vozů značek Rolls-Royce či Jaguar tak do Prahy nedorazí.

Článek

Německá policie zastavila v sobotu na dálnicích v Severním Porýní-Westfálsku kolem dvaceti účastníků nepovoleného závodu, uvedla agentura DPA.

Zatímco účastníci akce nepocházející z Německa museli složit bezpečnostní zálohu ve výši 1000 eur na osobu (zhruba 28 000 korun), na německé "závodníky" čekaly pokuty.

Podobně policie postupovala i na jaře, kdy si posvítila na závod Gumball 3000.

Šéf závodu Prahu miluje

Ředitel závodu Conrad Wall řekl, že do Prahy jeho i účastníky rallye láká především pohostinnost, ale nejen ona: "Architektura Prahy je skvělá. A každý rok od vás máme velice vlídné přijetí. A to nás táhne zpátky. Naše posádky to město milují."

Praha se ale v rallye Cannonball může stát i důležitějším bodem, než je etapový cíl. "Uvažujeme také o tom, že příští rok by možná mohl být v Praze start," řekl Wall. Cannonball není podle něj závod, ale spíše něco jako životní zkušenost. Právě proto přivezl den před startem některá auta účastnící se rallye ukázat do londýnské Carnaby Street, která je centrem módy už od 60. let.

"Carnaby Street je celá o módě, o životním stylu," říká o tom Wall, podle něhož móda a luxusní auta jsou prostě jinými stranami stejné mince - tedy životního stylu rockových hvězd. "A to chceme dát našim posádkám," dodává. A protože nejde o rychlost, ale o život ve stylu, letošních 120 posádek Cannonball rallye nebojuje o první místo, ale například o titul Krále Cannonbalu, kterou dostane nejpopulárnější účastník, nebo titul Žíznivce, který dostane posádka, která předloží účty za nejvíce benzínu spotřebovaného během akce, či o cenu za odhodlání, kterou získá posádka, která překoná nejvíce problémů.

Život v tomto stylu také vylučuje příliš časné vstávání, a tak se v pátek  začalo před londýnským Earls Courtem mávat startovním praporkem někdy kolem poledne místního času (13:00 SELČ). Start ani nemohl být raketový, protože toto výstavní centrum je obklopeno rušnými ulicemi, takže postupný odjezd všech 120 posádek, které mají průměrný věk 45 let, zabral několik hodin. Během nich ale bylo dost času prohlédnout si startujícího Rolls-Royce, Bentleye GT, Ferrari 360, Aston Martin V8 Vantage, Jaguara XJR nebo Porsche 911. Četná BMW v této společnosti skoro zapadala. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám