Strati na mozaice o rozměrech dva krát čtyři metry pracoval 40 dní v průměru 13 hodin denně technikou podobnou principu pixelů v digitálních fotoaparátech. Používal k tomu buď ostrých nebo tupých konců dubových, topolových či bambusových párátek.

Nápad na vytvoření originální mozaiky prý dostal, když se snažil příteli vysvětlit, jak vypadá nedokončená katedrála Sagrada Familia (Svatá rodina) architekta Antoniho Gaudího (1852-1926) v Barceloně.

:. Albánský umělec během titěrné práce. Foto: PROFIMEDIA

"Vzal jsem ze stolu pár párátek a snažil se je poskládat tak, aby si udělal představu, jak chrám vypadá," řekl agentuře Reuters. "Toho koně jsem pojmenoval 'Nespoutaný duch' na počest Gaudího geniality."

Strati se dostal do Guinnessovy knihy rekordů už v minulosti, když poskládal největší mozaiku z hřebíků - portrét Leonarda da Vinciho.