Skandál byl odhalen, když okolí prince začalo mít podezření, jak se reportéři ke zprávám mohli dostat, a únik informací začali vyšetřovat.

Clive Goodman, 49letý vedoucí oddělení redakce News of the World, spolu se spolupachatelem, 36letým soukromým detektivem Glennem Mulcairem, přiznali, že přinejmenším v 600 případech odposlechli vzkazy členů královského dvora.

Mulcair měl za svou práci, "rešerše a informační služby" od redakce zajištěn roční příjem 105 tisíc liber, v přepočtu necelých 4,5 miliónu korun. Dalších více než 12 tisíc liber dostal na krytí výdajů, které měl za získání exkluzivních zpráv o princi Harrym, jeho přítelkyni Chelsy a o manželce prince Charlese. Teď si odsedí naostro šest měsíců.

Goodman, který řídil reportéry nasazené na krytí událostí kolem královského dvora, se podle svého obhájce snažil udržet své vedoucí postavení v redakci v konkurenci mladších redaktorů. Na skandál doplatil i šéfredaktor News of the World Andy Coulson, který před vynesením rozsudku podal výpověď.