"Letos se obzvláště povedlo," ujišťuje Dominique Piron, místopředseda organizace Inter Beaujolais sdružující podnikatele, kteří tento mok vyrábějí nebo s ním obchodují.

Největšími odběrateli jsou Japonci, pro něž se popíjení beaujolais stalo v posledních letech módní záležitosti a z loňského ročníku spotřebovali bezmála dvanáct miliónů lahví. Následují Němci s 3,3 miliónu lahví a Američané se třemi milióny. V ČR se jej prodalo na 230 tisíc lahví.

Naproti tomu v zemi původu - Francii - si vinaří stěžují na klesající poptávku. Důvodem je prý různá kvalita a také přesycení bombastickou reklamou, která prodej beaujolais každoročně provází.

"Snažíme se velice o co nejlepší chuť, ale stojí to peníze, což se ne vždy vyplácí," tvrdí Daniel Buillot ze spolku Beaujolais Village. Vinaři letos kasírují za hektolitr moku v průměru o šest eur (asi 180 Kč) méně než před rokem.