Hlavní obsah

Virtuální kanceláře jsou módní

Právo, Karel Kvapil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ve snaze vyhnout se zdlouhavému hledání nemovitosti vhodné pro podnikání se podnikatelé stále častěji přiklánějí k jednoduché a pohodlné variantě – zřízení tzv. virtuální kanceláře.

Článek

“Službu virtuální kanceláře v ČR využívá už více než 20 tisíc podnikatelů, a jejich počet rok od roku vzrůstá,“ říká Jana Babůrková ze společnosti Smart Office, která tento servis nabízí.

Využitím profesionální firmy tak podnikatelé ušetří mnoho hodin, které by jinak museli věnovat uzavírání nájemní smlouvy, podání návrhu na zápis do obchodního rejstříku, nahlášení změny na příslušném živnostenském a finančním úřadu a dalším činnostem, které většinou nemají nic společného s povahou jejich podnikání.

Dobrá adresa je důležitá

Podle informací společnosti Smart Office využívají v ČR virtuální kanceláře podnikatelé a firmy zejména z důvodu úspory nákladů, omezení administrativní zátěže a v neposlední řadě také pro získání dobré adresy pro sídlo své společnosti.

„Experti, kteří poskytují své konzultace velkým korporacím nebo mezinárodním klientům totiž raději zvolí tuto formu s prestižní adresou, než aby zmiňovali své soukromé sídlo,“ připomíná Babůrková. Podle ní tomuto trendu velmi pomáhají i nové technologie, které umožňují pracovat v domácím prostředí a druhá strana si toho nemusí vůbec všimnout.

Vedou velká města

V České republice je nejvíce virtuálních kanceláří soustředěno v Praze, ale výjimkou již nejsou ani velká krajská města, jako je Ostrava či Brno.

„Ceny virtuálních kanceláří v krajských městech začínají na tisícikorunových částkách. Centrum hlavního města je o něco dražší, ale přesto je to pouze zlomek toho, co by podnikatelé dali za standardní kancelář,“ uvádí Jana Babůrková.

Reklama

Výběr článků

Načítám