Hlavní obsah

ČT vysílá varovné spoty zobrazující ponižování uchazečů o práci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Česká televize (ČT) začala vysílat spoty, které jsou součástí kampaně proti diskriminaci na trhu práce. Tři půlminutové spoty mají podobu fiktivních pracovních pohovorů, z nichž každý končí nevybíravým ponížením podřízených či uchazečů o práci. Spoty bude ČT vysílat do začátku července.

Článek

Antidiskriminační kampaň vznikala podle zadání nevládní neziskové organizace Gender Studies, která ji financovala s pomocí Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, uvedla Linda Sokačová, pro rozvoj a strategické plánování Gender Studies.

Antidiskriminační kampaň vznikala podle zadání nevládní neziskové organizace Gender Studies, která ji financovala s pomocí Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky, uvedla Linda Sokačová, pro rozvoj a strategické plánování Gender Studies.

S diskriminací na trhu práce se podle Gender Studies setkávají ročně tisíce osob v ČR. Ve spotech, které jsou variací na běžný pracovní rozhovor, se před dvojicí personalistů postupně vystřídá mladá uchazečka o práci, muž žádající mateřskou dovolenou a starší žena.

Rozhovor se stočí k nevybíravému ponižování dotyčného pracovníka či uchazeče o zaměstnání, které zvýrazňuje použití triku, pomoci kterého se dotyčný pod palbou otázek personalistů stále více zmenšuje. Spoty je možno shlédnout zde.

Rozhovor se stočí k nevybíravému ponižování dotyčného pracovníka či uchazeče o zaměstnání, které zvýrazňuje použití triku, pomoci kterého se dotyčný pod palbou otázek personalistů stále více zmenšuje. Spoty je možno shlédnout zde.

Celou kampaň zastřešuje motto "nenechte se diskriminovat" upozorňující na práva zaměstnanců a uchazečů o práci. Koncept spotů pochází z dílny produkční společnosti FilmBreak, která se ujala i realizace celé kampaně. Režisérem trojice spotů je absolvent FAMU Martin Duda. Televizní spoty vznikly v projektu Půl na půl v rámci programu EU Equal.

Reklama

Související články

Průzkum: Pracovní diskriminace v Česku existuje

Pouze pět procent české veřejnosti je jednoznačně přesvědčeno, že v Česku nedochází k pracovní diskriminaci některých skupin obyvatel. Většina lidí se domnívá,...

Výběr článků

Načítám