Právě toto období je nejvhodnější pro pořádání společenských akcí. Napomáhá tomu několik faktorů. Firmám rostou obraty, před koncem roku potřebují utratit nevyužité finanční prostředky a také by rády udělaly radost svým zaměstnancům a obchodním partnerům.

Naposledy se tolik utrácelo před krizí

Podle průzkumu agentury Promoteri.eu chce vánoční večírek, nebo dokonce více večírků uspořádat až 75 procent firem. Investují do nich v průměru několik desítek tisíc korun, a to v závislosti na počtu pozvaných.

V přepočtu na jednu osobu utratí něco mezi 400 až 1000 korunami. Tak moc se v případě vánočních večírků naposledy utrácelo před krizí v roce 2008 a očekává se, že letošní rok bude lámat rekordy.

I dvě akce

To potvrzuje i Vít Krčmář, jednatel zmiňované agentury, která se na pořádání různých akcí zaměřuje.

„Letos jsme ze strany firem zaznamenali zvýšenou poptávku po pořádání vánočních večírků a s končícím rokem jejich počet stoupá. Poptávky přitom nově chodí i od menších firem, které dříve žádné takové akce nedělaly, a nyní připravují třeba i dvě – jednu pro zaměstnance a druhou pro partnery,“ uvedl.

Zajímavým zjištěním je i to, že akce jsou čím dál častěji vybírány dle pocitů a zkušeností.

Marketéři si uvědomili, že dobře zorganizovaná akce dokáže v tomto ohledu téměř zázraky, a proto jejich pořádání svěřují do péče specializovaných agentur. Tak lépe dosáhnou kýženého efektu. Není pak nutné věnovat se detailům, které na první pohled nejsou zřejmé, ale mohou pokazit dojem z celé akce.