Hlavní obsah

Mileniálové budou brzy tvořit třetinu pracovní síly, firmy s nimi stále neumí pracovat

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedostatečné pochopení nastupující generace tzv. mileniálů, současných dvacátníků a třicátníků, a nutnost zavést flexibilnější firemní struktury, to jsou největší výzvy, se kterými se musí popasovat personalisté firem. Vyplynulo to z diskuze Institutu členů správních orgánů (CIoD), společnosti Stanton Chase a více než čtyř desítek odborníků na personalistiku z českého trhu. Právě mileniálové mají dle údajů společnosti Manpower čítat do roku 2020 třetinu světové pracovní síly.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Podle údajů společnosti Deloitte se stala organizační struktura firem v roce 2016 nejdůležitějším tématem mezi odborníky na lidské zdroje. Celých 92 procent respondentů studie odpovědělo, že patří k důležitým trendům letošního roku.

„Souvisí to i s masovým nástupem mileniálů do pracovního procesu,“ doplnil Jozef Papp, ředitel české pobočky společnosti Stanton Chase, která se věnuje vyhledávání vrcholových manažerů.

Flexibilní pracovní doba a soukromý život

Dnešní dvacátníci a třicátníci mají od pracovního prostředí jiná očekávání než zástupci tzv. generace X (narozeni 1963-1980), natož narození v 50. až 60. letech v době populační exploze.

Firmy se začínají prezentovat jako mladé, dynamické, nestrukturované a ‚nekravaťácké‘.

„Mladí lidé očekávají flexibilitu pracovní doby, chtějí se vzdělávat, potřebují balanc mezi osobním a pracovním životem,“ poukázal na hlavní požadavky Ivan Feninec, personální ředitel České pošty. Zavedení programů vedoucích ke zlepšení v těchto oblastech bude vyžadovat značné investice.

Dynamická firma na sociálních sítích

Velkým trendem mezi personalisty je oslovování potenciálních zaměstnanců na sociálních sítích. „Firmy se začínají prezentovat jako mladé, dynamické, nestrukturované a ‚nekravaťácké‘. Důležité ale je, aby firma prezentovala hodnoty, které má zaměstnanec možnost v pracovním poměru skutečně prožít,“ popsal situaci na českém trhu David Pirner, zakladatel poradenské společnosti Grant Thornton a rovněž člen CIoD.

Podle Pirnera budou muset být ředitelé společností schopni chápat nové obchodní modely, které přicházejí s nástupem nových technologií a průmyslu 4.0, tedy současného trendu digitalizace a automatizace výroby.

Neztratit se ve změti dat

„Je důležité, aby ředitelé firem a členové správních orgánů byli schopni hledat společné jmenovatele, držet firemní kulturu a hodnoty a neztratit se ve změti dat a informací, které nás obklopují,“ uzavřel téma Petr Fiman, viceprezident CIoD.

Výkonná ředitelka Institutu Monika Zahálková potvrdila, že spolupráce mileniálů s výkonnými managementy bude tématem i při dalších akcích.

Reklama

Související témata:

Související články

Chyby mladých uchazečů se často opakují

Čerství absolventi jsou pro firmy nepochybně žádoucí a atraktivní cílovou skupinou. Potenciální zaměstnavatelé u nich oceňují především znalost moderních...

Výběr článků

Načítám