Hlavní obsah

Nejlepší zaměstnavatelé jsou známi

Novinky, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dvanáctý ročník studie Nejlepší zaměstnavatel, organizovaný společností Aon Hewitt, zná své vítěze. Z devětačtyřiceti společností přihlášených do soutěže získaly palmu vítězství v kategorii Malé a střední společnosti firmy Amgen, Grundfos a Hilti. V kategorii velkých společností obdržely ocenění firmy GMC, Marriott a NetSuite. O získání titulu u všech vítězů rozhodla nadstandardně vysoká míra motivovanosti jejich zaměstnanců.

Foto: archiv Aon Hewitt Czech Republic

Vítězové soutěže o nejlepšího zaměstnavatele Aon Hewitt best Employer.

Článek

Hlavním kritériem pro udělení titulu Aon Best Employer je hodnocení firmy vlastními zaměstnanci, které probíhá prostřednictvím dotazníkového průzkumu. Dlouhodobé analýzy společnosti Aon Hewitt ukazují, že motivovaný zaměstnanec o své firmě mluví pozitivně, spojuje s ní svoji budoucnost a vynakládá úsilí navíc, které firmě pomáhá zlepšovat její obchodní výsledky. Společnosti oceněné titulem Nejlepší zaměstnavatel se vyznačují vysokou mírou motivovanosti zaměstnanců, důvěryhodným a motivujícím vedením, kulturou vysoké výkonnosti a dobrou zaměstnavatelskou pověstí.

Odpovídající hodnocení

Další oblastí, která výrazně odlišuje Best Employers od ostatních, je odměna a uznání.

U nejlepších zaměstnavatelů má 77 % zaměstnanců pocit, že jejich mzda odpovídá jejich přínosu společnosti (v porovnání s 43 % u ostatních firem). Tito zaměstnanci také vnímají, že se jim dostává přiměřeného uznání za jejich pracovní úspěchy (74 % vs. 42 %).

Pověst firmy a značky

Poslední, ale neméně důležitou oblastí je vnímání pověsti a značky zaměstnavatele. Best Employers jsou vnímáni jako atraktivnější zaměstnavatelé, kteří dokážou přilákat lidi, jež potřebují k dosažení svých cílů (78 % vs. 39 %). Tito zaměstnavatelé zároveň dokážou takové zaměstnance ve firmě udržet (tvrdí to 74 % zaměstnanců těch nejlepších ve srovnání s 42 % zaměstnanců ostatních společností).

Míra motivovanosti klesá

Průměrná míra motivovanosti zaměstnanců v České republice podle zveřejněných výsledků studie dosáhla v letošním roce úrovně 55 %. V porovnání s rokem 2014 jde o pokles o pět procentních bodů. Současně s klesající mírou motivovanosti zaměstnanců zpráva uvádí rovněž sestupný trend v jejich spokojenosti s většinou měřených oblastí pracovního života. Mezi největší poklesy patří spokojenost s prací vrcholového vedení. Méně zaměstnanců je také přesvědčeno o tom, že k nim vrcholové vedení přistupuje jako k tomu nejcennějšímu, co společnost má, a že s nimi komunikuje otevřeně a upřímně.

V kategorii Malé a střední společnosti (od 50 do 249 zaměstnanců) získaly ocenění

FirmaOdvětví
AmgenFarmaceutický průmysl
Grundfos Sales Czechia and SlovakiaProdej a servis čerpadel
Hilti ČRStavební průmysl

 V kategorii Velké společnosti (250 zaměstnanců a více) získaly ocenění

FirmaOdvětví
GMC Software TechnologyInformační technologie
MarriottHotelnictví
NetSuite Czech RepublicInformační technologie

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám