Hlavní obsah

Motivaci zaměstnanců ovlivňují spíše kolegové než management

Novinky, kil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podle průzkumu provedeného v západoevropských podnicích ovlivňují chuť lidí do práce a jejich ochotu zapojit se především kolegové. Mnohem méně účinné jsou v tomto ohledu snahy managementu. Vyplývá to z výsledků studie společnosti Oracle.

Foto: Profimedia.cz

Motivovaní zaměstnanci jsou současně produktivnější i kreativnější.

Článek

Více než polovina (57 %) evropských zaměstnanců by uvítala proaktivnější a pravidelnější komunikaci se svými manažery – pouze čtvrtina (26 %) uvádí, že to tak u nich na pracovišti funguje. Za varující lze považovat fakt, že podle názoru zaměstnanců má na jejich vztah k práci vůbec nejmenší dopad činnost oddělení lidských zdrojů (HR). Studie proto upozorňuje, že oddělení HR by měla více usilovat o motivování zaměstnanců a tak přispívat k vylepšování firemní kultury, což se pozitivně projeví i na ekonomických výsledcích.

HR neplní svůj hlavní úkol

„Lidé z oddělení HR by měli být závěry studie znepokojeni, protože ukazují, že tato oddělení selhávají přímo v tom, co by mělo být jejich hlavním úkolem – motivaci zaměstnanců. Tato studie by měla vyslat HR oddělením signál, že musí zlepšit svůj přínos pro firmu a to způsobem, který bude všem na očích,“ komentoval výsledky studie Loïc Le Guisquet, prezident společnosti Oracle pro Evropu, Blízký východ, Afriku (EMEA) a východní Asii.

Motivace zvyšuje produktivitu

Z průzkumu dále vyplývá, že pouze asi třetina (35 %) zaměstnanců západoevropských podniků se cítí dostatečně motivována a zapojena do firemní strategie. Zaměstnanci se domnívají, že míra jejich angažovanost by pro firmu měla být důležitá, protože znamená obchodní přínos.

Většina (56 %) respondentů v této souvislosti uvádí, že motivovaní zaměstnanci jsou současně produktivnější i kreativnější a přicházejí s více nápady na možná zlepšení. Motivovanější zaměstnanci jsou také schopni poskytovat lepší služby zákazníkům: 30 % respondentů uvádí, že cítí-li se zapojeni do plnění firemní strategie, projevuje se to na kvalitě jejich práce.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám