Hlavní obsah

Firmy musí vzdělávat své zaměstnance

Právo, jim

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Většina firem zanedbává vzdělávání svých pracovníků, čímž si způsobují mnohé problémy. Kromě jiného tím odrazují mladé talenty, které se raději rozvíjejí ve školském systému. Mladí lidé si totiž uvědomují, že u jednoho zaměstnání po celý život nezůstanou, a proto vyhledávají podnětné prostředí a nové zkušenosti. Firmy pak musejí řešit častější personální změny, což se odráží i na výdajích.

Foto: Profimedia.cz

Firma MgC Group chce rozvířit debatu o možnostech strategického vzdělávání dospělých.

Článek

„Většina mladých lidí po ukončení vysoké školy nastoupí do zaměstnání, kde se s nimi v ideálním případě pracuje a firma je rozvíjí. Nebo nemají tolik štěstí a musí se spolehnout sami na sebe. Tradiční způsoby motivace a rozvoje u nové generace nefungují,“ sdělila Právu Magdaléna Prunerová ze vzdělávací společnosti MgC Group, která mimo jiné poskytuje firmám poradenskou činnost pro rozvoj zaměstnanců.

MgC Group spolupracuje s firmami v ČR, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rakousku a v Německu. O své zkušenosti se hodlá podělit 4. června v pražském Pentahotelu, a rozvířit tak debatu o možnostech strategického vzdělávání dospělých.

Stát se zaměřuje hlavně na rekvalifikace

„Stát v této oblasti nedělá mnoho, soustředí se spíše na rekvalifikace a podporu skrze evropské fondy. Koncepce podporující systém kvalitního vzdělání v pracovním procesu firmy nevnímají jako prioritní téma pro stát,“ uvedla Prunerová.

V diskusi, jíž se zúčastní představitelé univerzit, zkušení manažeři a trenéři, se bude hovořit o tom, jak vybrat kvalitní vzdělání podporující prosperitu firmy, jak hledat talenty a udržet si je, a mluvit se bude i o nových trendech v kvalitě vzdělávání.

Bez perspektivy hrozí silná fluktuace

„Pokud se české firmy nenaučí budovat loajalitu a perspektivu pro nově nastoupivší generaci zaměstnanců, budou stát před obrovským problémem silné fluktuace. Jeden ze stěžejních faktorů, jak o tyto zaměstnance pečovat, je nejen je vzdělávat, ale především strategicky plánovat jejich další rozvoj,“ dodala Prunerová.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám