Finanční odměny, včetně třináctých platů, dává zaměstnancům skoro polovina (43 %) oslovených firem. Hned druhou nejčastější variantu (25 %) představují vánoční balíčky, jejichž hodnota se většinou pohybuje do jednoho tisíce korun. Oblíbenou formou jsou také poukázky na nákup potravin, služeb či jiné formy dárkových poukazů (10 %). Plná pětina (21 %) oslovených firem pak přiznala, že otázku dárků pro zaměstnance či partnery neřeší.

Více než na hodnotu sázejí na vtip

„U dárků pro obchodní partnery sází většina oslovených spíše na vtip a kreativitu než na vysokou hodnotu,“ uvádí spolumajitelka společnosti Everesta Pavlína Šlajsová a dodává, že do dárků v hodnotě nad pět tisíc korun investují pouhá čtyři procenta firem.

Věrnostní karty přijdou levněji

Trend levnějších dárků potvrzuje i Jiří Brych ze společnosti Sphere card, která zaznamenala nárůst poptávky po věrnostních multifunkčních kartách. Ty si firmy vybírají jako dárek pro zaměstnance i obchodní partnery.

„Karty jsou pro firmy výhodné především po stránce nízkých pořizovacích nákladů. Zatímco za stravenky, poukazy nebo speciální dárky dá zaměstnavatel na jednoho zaměstnance stokoruny až tisíce, u věrností karty jsou to koruny. Navíc je takový benefit nákladově uznatelnou položkou,“ konstatuje Jiří Brych.

Na Vánoce padáka

Vánoce jsou však kromě zábavy a dárků spojeny v některých firmách i s plánovaným propouštěním. V průzkumu jej potvrdila každá desátá z oslovených společností.