Některé společnosti mají pro tyto účely vytvořeny speciální náborové programy, díky nimž mají vysokoškolští studenti možnost zapojit se do pracovního života firem. Jednou z takových firem je i kosmetická společnost L´Oréal, kde tento systém funguje již několik let.

Účast v celosvětové soutěži

Součástí náborového programu je celosvětová studentská soutěž, v níž tříčlenné týmy z desítek zemí vytváří marketingové projekty, jejichž zadání se každým rokem obměňuje. V letošním roce to bylo uvedení známé americké značky na trh. Nábor společnosti doplňují další programy, které umožňují uchazečům vyzkoušet si různé pozice ve firmě a najít to, v čem jsou opravdu dobří. L´Oréal tak reaguje na fakt, že čerstvě vystudovaní studenti bez praxe obtížněji hledají práci.

Patří k rizikovým skupinám

„Absolventi škol patří k rizikovým skupinám, které se hůře uplatňují na trhu práce. Za loňský rok tvořili podle statistik téměř sedm procent ze všech nezaměstnaných v České republice. Kromě jiného za to může nedostatek praxe a zkušeností či vliv ekonomické krize. My naopak mezi absolventy aktivně hledáme mladé talenty, kteří se mohou v budoucnu stát součástí našeho týmu,“ uvedla Lucie Loukotová, personální ředitelka společnosti L´Oréal.

Studenty vysokých škol vyhledávají i další mezinárodní společnosti, které sídlí v České republice. Patří mezi ně například potravinářský gigant Unilever či skupina ČEZ.