Hlavní obsah

Energetická „maturita“ pomůže při volbě zaměstnání

Novinky, kil

Osmačtyřicet studentů ze třinácti středních škol v České republice využilo v uplynulých dnech pozvání Skupiny ČEZ, aby složili v Elektrárně Tušimice takzvanou energetickou maturitu. Během svého pobytu se studenti zároveň seznámili se vším, co nějak souvisí s provozem hnědouhelné elektrárny a výrobou elektrické energie, včetně prohlídky obřího důlního rypadla Severočeských dolů a malé vodní elektrárny Želina.

Foto: archiv ČEZ

Studenti píší závěrečný test, který rozhodne o tom, kdo se stane Králem energetické maturity.

Článek

Někteří z účastníků potvrdili, že by se do budoucna rádi stali zaměstnanci Skupiny ČEZ.

„Energetické maturity, ať již jsou zaměřené na klasickou či jadernou energetiku, případně distribuci vyrobené elektrické energie, pořádá Skupina ČEZ již 8 let. Vzdělávací program zahrnuje přednášky, besedy, exkurze a praktické semináře s našimi odborníky. Studenti získají konkrétní představu, jak se v jednotlivých úsecích pracuje,“ říká Pavel Puff ze strategického náboru Skupiny ČEZ.

Praktické seznámení s provozem

Smysl celého vzdělávacího projektu přibližuje náborová specialistka Jiřina Horáková: „Energetická maturita je třídenní program určený vybraným žákům z našich partnerských škol zaměřených na elektrotechniku a energetiku. Tento projekt je specifický tím, že studenti získají nejen základní teoretické znalosti, ale seznámí se i s vlastním elektrárenským provozem. Setkají se v něm se zaměstnanci a také poznají své kolegy z dalších škol, kteří mají podobné zájmy.“

Energetické maturity v Elektrárně Tušimice se zúčastnili vybraní studenti ze středních škol v Chomutově, Děčíně, Liberci, Kladně, Kutné Hoře, Rakovníku, Praze, Ostravě, Plzni, Liberci, Sezimově Ústí a západočeském Ostrově. Všichni studují elektrotechniku, takže po opravdové maturitě z nich budou silo nebo slaboproudaři.

Poznatky pomohou při studiu

„Zajímá nás vše kolem energetiky. Díky přednáškám už nyní chápeme, jak vše v elektrárně funguje. Určitě to dokážeme využít při dalším studiu, hlavně ve čtvrtém ročníku, kdy se probírá princip elektráren. Ty jsou ostatně i u maturity,“ řekl i za další tři spolužáky Jan Kupka ze SPŠ v Liberci. Všichni by rádi po ukončení průmyslovky pokračovali ve studiu na některé z vysokých škol s technickým zaměřením.

Jedinou dívkou mezi účastníky byla Daniela Sebránková ze SPŠ v Chomutově. Protože studuje teprve druhý ročník, nemá ještě žádnou specializaci. Ráda by ale ve třetím ročníku začala studovat siloproud.

„Rozhodovala jsem se mezi gymnáziem a průmyslovkou. Logicky jsem došla k závěru, že pokud budu mít maturitu z průmyslovky, tak budu i něco praktického umět a snáz najdu zaměstnání,“ vysvětlila, proč se rozhodla věnovat energetice.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám