Nejnovější průzkum Intelu tak zcela vyvrací obvyklé stereotypy o počítačově negramotných blondýnách s růžovými laptopy. Ženy se ve světě IT orientují mnohem lépe, než si muži myslí a jsou navíc při výběru i praktičtější.

Nejsou „IT blondýny“

„Při výběru nového počítače se ženy v první řadě řídí podle jeho výkonu, následují výdrž na baterii, cena, procesor a funkce. Design, dotykové ovládání a barva s odstupem uzavírají. U mužů je pořadí na prvních čtyřech místech výkon, procesor, cena a výdrž, dále je to totožné jako u žen. Každopádně priority žen naprosto odrážejí jejich reálné potřeby, nikoli módní preference,“ uvádí Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel. Výsledky ve všech třech sledovaných zemích jsou si vzácně podobné.

Vítají konvertibilitu

Ženy i muži se dokonale shodnou co se týče možnosti odpojit od notebooku obrazovku a používat ji samostatně jako tablet. Konvertibilitu by uvítalo 71,5 % žen a 70 % mužů. Za přístroj s odnímatelnou obrazovkou by pak většina žen (81 %) byla ochotna připlatit maximálně do 120 eur Kč, muži v ČR a SR jsou o něco málo benevolentnější. Obdobně láká i dotykové ovládání (72 % žen a 73,4 % mužů).

Preferují „dva v jednom“

Dáme-li ženám na výběr mezi tabletem, kategorií „dva v jednom“ a ultrabookem, osmkrát více žen by si vybralo „dva v jednom“, u mužů by to ovšem bylo dokonce jedenáctkrát více. Stolní počítač u žen neletí, vybralo by si ho pouhých 5 % odpovídajících. Muži ke stolním počítačům tíhnou více (16,5 %), poněvadž se více věnují hraní počítačových her.

Na barvě nezáleží

Z průzkumu dále vyšlo najevo, že barva počítače nehraje roli pro téměř 43 % žen, v České republice je to dokonce 54 %. „V barevné škále poněkud překvapivě u žen v Česku a na Slovensku vítězí konzervativní černá před stříbrnou a výraznějšími barvami v pořadí fialová, červená, modrá, zelená a růžová,“ shrnuje Vařbuchta. Ve srovnání s ženami v ČR a SR volí Maďarky barvy, které jsou více v souladu s genderovými stereotypy, jako je růžová a bílá.