„Za uplynulých šest let se do soutěže přihlásilo přes 765 projektů. Soutěžící za tu dobu získali finanční a věcné ceny za téměř 6 milionů korun a jejich firmy získaly investice v celkovém objemu více než 47 milionů korun. Také letošní ročník umožní několika dalším lidem naplnit své podnikatelské sny,“ říká Martin Kešner, zakladatel soutěže.

Podpora mladých odvážlivců

„Chceme nadále podporovat odvážné mladé podnikatele, proto jsme se stali i letos titulárním partnerem projektu Nápad roku. Jsme rádi, že budeme mít opět možnost vybrat inovativní a kreativní podnikatelský záměr,“ říká Markéta Moreno, ředitelka pro komunikaci ve společnosti Vodafone.

Soutěžící se utkají se svými podnikatelskými záměry ve třech kategoriích. Vedle hlavní kategorie Vodafone Nápad roku 2014, která je určena všem projektům i soutěžícím, jde ještě o kategorii Ekonom Student podnikatel pro studentský podnikatelský záměr s největším potenciálem, a o kategorii HTC Startup roku pro nejlepší již realizovaný studentský projekt.

Výsledek ovlivní i osobnost podnikatele

Přihlášené projekty bude posuzovat porota složená ze zkušených investorů, podnikatelů, manažerů, i zástupců médií. O úspěšnosti projektu nerozhoduje jen jeho originalita, ale důraz se klade také na jeho proveditelnost a kvalitu zpracování. V rámci finálového kola je navíc hodnocena osobnost podnikatele. Šanci uspět má každý bez ohledu na dosavadní zkušenosti s podnikáním.

Deset finalistů soutěže se může těšit na finanční a věcné odměny v celkovém objemu přes 1 milion korun. Mimo těchto cen však soutěž nabízí účastníkům také možnost získat na rozjezd svého podnikání investici. Díky spolupráci s J&T Bankou, která se stala letos nově hlavním partnerem soutěže, bude možné získat financování až ve výši 10 milionů korun, prostřednictvím vznikajícího fondu J&T Ventures.

Zkušení investoři poradí

Vedle cen a možnosti získat investice nabízí soutěž nejlepším nápadům také mentoring a rady od zkušených podnikatelů a investorů. I díky tomu více než 70 % finalistů minulých pěti ročníků ve svých projektech stále pokračuje. Letos se vzdělávací aktivity na univerzitách rozšíří ještě o podnikatelskou roadshow, která proběhne v dubnu v Praze, BrněOstravě a bude přístupná všem zájemcům o podnikání.

Do soutěže Vodafone Nápad roku 2014 se mohou se svými projekty hlásit jak jednotlivci, tak i týmy, a to až do 10. května 2014. Součástí přihlášky musí být podnikatelský záměr, nápad na rozšíření firmy či projekt pro investory, který dosud nebyl realizován, nebo je ve stádiu přípravy realizace po dobu kratší než dva roky. Detailní pravidla naleznou soutěžící na webu www.napadroku.cz.. Vyhlášení výsledků sedmého ročníku soutěže proběhne na začátku června.