„U nás je spousta mladých lidí s nadšením pro dobrou věc a zároveň s podnikavým talentem. Společensky prospěšné podnikání je silný globální trend; například ve Velké Británii tvoří takové firmy 7 % všech podniků a přes pětinu start-upů. Tento trend postupně přichází i do střední a východní Evropy, a proto ho i v SIA podporujeme,“ říká Petr Vítek, iniciátor české verze soutěže.

Zájemci se mohou hlásit do 15. dubna

Soutěž je určena především studentům vysokých nebo vyšších odborných škol. Soutěžní týmy se mohou hlásit do 15. dubna s nápady širokého zaměření – od témat chudoby, zdraví či vzdělání přes ochranu životního prostředí a energetiku až po rovné příležitosti a lidská práva. Vedle tří vítězů vybraných porotou dosáhne na cenu 3 000 eur a odbornou podporu také projekt, který získá nejvíce bodů v hlasování veřejnosti na internetu. Letošní novinkou je snaha o větší zapojení regionů.

Spojení podnikatelského a lidského přístupu

Hlavním partnerem soutěže je Česká spořitelna, jejíž ředitelka komunikace Klára Gajdušková důvody podpory komentuje následovně: „Vše, co přináší inovace, novou energii a spojuje v sobě podnikatelský a lidský přístup, je nám v České spořitelně dlouhodobě blízké. Social Impact Award všechny tyto atributy má. Nebylo proto těžké se rozhodnout, že chceme být u toho, a že chceme soutěž podpořit".

Šanci mají i mimopražští zájemci

Letos jde SIA i mimo Prahu, se svými přípravnými workshopy objíždí i další města. Seznámit se s principy a příklady společensky prospěšných podniků a zkusit najít vlastní nápad, který kombinuje společenská témata a podnikatelské uvažování, tak studenti mohou také například v Brně, Ostravě, Olomouci, Českých BudějovicíchÚstí nad Labem.

O soutěži

Soutěž Social Impact Award vznikla v roce 2009 ve Vídni a dnes se kromě Rakouska a ČR koná také na Slovensku, v Rumunsku, Řecku, Chorvatsku, ŠvýcarskuRusku. Iniciátorem soutěže na regionální úrovni je Institut pro inovace a podnikání při Vysoké škole pro ekonomii a obchod ve Vídni. Více informací na www.socialimpactaward.cz.