Hlavní obsah

Slováci nesou krizi hůře než Češi, snižují počet zaměstnaneckých benefitů

Novinky, kil

Přestože ekonomická situace českých firem není nijak skvělá, lze ji považovat za poměrně stabilní. Oproti tomu slovenské společnosti v 36 % pociťují zhoršení, což má vliv i na zaměstnanecké benefity. Zatímco Češi se mohou těšit ze stoupající nabídky, Slováci je naopak částečně redukují. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu ING Pojišťovny mezi 155 českými a 100 slovenskými podniky.

Foto: Profimedia.cz

Situace na poli zaměstnaneckých benefitů odráží ekonomickou situaci podniků.

Článek

Mezi nejčastější zaměstnanecké benefity se v obou zemích řadí mobilní telefon, stravenky, vzdělávání a pitný režim. Stejně tak se v obou zemích mohou zaměstnanci těšit z nabídky v průměru 10 výhod. Češi si tak oproti loňskému roku, kdy si mohli vybírat jen 9 benefitů, polepšili. Naopak Slováci o jeden benefit přišli.

Benefity odrážejí hospodaření podniků

Situace na poli zaměstnaneckých benefitů odráží ekonomickou situaci podniků. „České společnosti se oproti loňskému roku těší lepšímu zdraví a rozšiřují tak mimoplatové motivační nástroje, Slováci jsou na tom, zdá se, naopak hůře,“ komentuje národní rozdíly Kateřina Štěrbová, ředitelka úseku zaměstnaneckých benefitů ING Pojišťovny.

V České republice polovina firem vnímá svou ekonomickou situaci stejnou jako v předchozích 12 měsících, zhoršení vnímá jen čtvrtina firem. U našich sousedů si horší podmínky připouští více než třetina. Podle Štěrbové je to tedy právě ekonomická situace, která zde nutí firmy snižovat nabídku zaměstnaneckých výhod.

Životní pojištění nahradilo příspěvek na penzi

„Kvůli nejistotě okolo podoby i samotného vzniku tzv. II. pilíře se firmy odklonily od penzijního připojištění a zaměřily svou pozornost na jiný druh zabezpečení – životní pojištění,“ vysvětluje Kateřina Štěrbová.

Penzijní připojištění tak v nabídce zaměstnaneckých benefitů zaznamenalo 6% pokles a nabízí ho 68 % podniků. Životní pojištění naopak o 10 % vzrostlo na 53 %. Spoření na penzi se ale těší oblibě na Slovensku, kde ho v rámci III. pilíře nabízí 62 % společností.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám